Tulajdonképpen csak a médium az, ami elválasztja ezt a remek filmet a klasszikus film noiroktól. A Technicolorban készült alkotás azonban Hitchcock azon művei közé tartozik, ahol nagyon erősen érződik a műfaj hatása, így mégis megnéztük.
Jeff kis lakásában várja, hogy törött lába begyógyuljon. Lakásának hátsó ablaka egy udvarra nyílik, a nyári kánikulában mindenki nyitva tartja az ablakot, így a fiatal fotóriporternek idejét szomszédjai mindennapi életének megfigyelésével próbálja agyonütni. Aztán különös dolgokra lesz figyelmes — bár a jelek nem egyértelműek, mintha gyilkosság történt volna az egyik lakásban.
A karakterek, a feszült, elsősorban a bizonytalanságra épülő történetvezetés és persze a rendkívül innovatív operatőri munka (a szomszéd házban zajló eseményeket mindvégig Jeff szeméből látjuk) mind a film noirok világát idézik, mint ahogy a Grace Kelly által megformált modern, cselekvő nőalak is remekül illeszkedik ebbe a közegbe. Az elkövetett bűncselekmény brutalitása, beágyazottsága a mindennapi élet díszletei közé szintén nagyon erősen hatnak.
A zárójelenetben talán a filmtörténet legbénább filmes trükkjét is megcsodálhatjuk.
A filmről további információ az IMDB-n olvasható.
Post a Comment